Natuur & Techniek

Bestaande methodes Natuur & Techniek met weinig extra lesvoorbereiding meer onderzoekend en ontwerpend maken, hoe doe je dat?

Hoewel N&T een van dé lessen is om kinderen nieuwsgierig te maken en te laten onderzoeken, is er nog veel focus op kennisdoelen. Kansen om gericht 21e eeuwse vaardigheden zoals vragen stellen, experimenteren, en redeneren te stimuleren blijven daardoor vaak liggen. Samen met Marja van Graft (SLO, oa onderzoekscyclus OOL) en Martine Gijsel (Saxion, expert Taal & W&T) zijn we aan de slag om een gegaan tool en voorbeeldlessen door te ontwikkelen zodat straks overzichtelijk duidelijk wordt hoe je die kansen kan pakken, en onderzoekend leren meer in je bestaande N&T-methode in te bedden. De basis daarvoor zijn gesprekken met leerkrachten over behoeftes en knelpunten, en de inzichten uit een recent onderzoeksproject (Radboud/Saxion). Ook jouw vragen en ervaringen nemen we hier graag in mee! 

Wil je meedoen? We hebben nog maar een paar plekken vrij om bij te dragen aan dit ontwikkelproject. Ben jij nog helemaal nieuw in dit onderwerp, of heb je juist wel ervaring? Voor beide geldt: Sluit je aan! We willen met een diverse groep aan de slag zodat het eindresultaat ook breed inzetbaar is.  

Geen tijd, maar wel graag op de hoogte blijven? Neem ook dan even contact met me op en ik zet je op de mailinglist. 

Meer weten? 

Meer informatie?

Wil je meer informatie over dit onderwerp? Neem dan contact met mij op.